Ogoniasty rozpoczęty oraz nowa cudowna włóczka

Dzień dobry :)

Przyszła, wybrana i bardzo oczekiwana włóczka http://wloczkowo.pl/pl/p/wloczka-Drops-LACE-0501/554, kolorystycznie idealnie taka jak chciałam :). Połączenia alpaki z jedwabiem, jak się będzie z niej robiło ? Nie wiem, bo jeszcze nigdy z takiej  nic nie robiłam ale mam nadzieje, że się polubimy.
Miała być przeznaczona na ogoniasty sweterek z projektu wspólnego dziergania z Fiubździu, o którym pisałam tutaj http://babojola.blogspot.com/2014/03/ogoniasty-kal-knit-long-czyli-projekt.html ale, że ja niecierpliwa jestem to na ogoniastego przeznaczyłam inną włóczkę, też alpakę Dropsa, z odzysku.
Sprułam stary nieskończony sweterek i robię nowy. Może i lepiej bo  będzie cieplejszy a Lacea przeznaczę na letnią bluzeczkę. 
Precelki Drops Lace są tak cudowne, że aż żal przewijać je na motki. Na razie leżą i cieszą oczy nie przewinięte. Do tak pięknej włóczki przydała by się zwijarka do przewinięcia w piękne moteczki ale nie posiadam takiej, więc będę musiała poprosić męża o pomoc. Ja będę trzymała a On będzie zwijał :) bo umie zwijać piękne, zgrabne motki z uroczą dziurką :)




A teraz rzeczony ogoniasty. Robię tak jak już pisałam z alpaki. Kolor nie bardzo taki jak lubię ale widocznie kiedyś mi się spodobał skoro go kupiłam.
Dziergam na drutach Addi 3,5.
Nie chciałam żeby miał wielkie przody więc przeznaczyłam na nie po 50 oczek.
Oczka rozdzieliłam: 1ob / 50 o przód /2o reglan / 10o rękaw/2o reglan/44 o tył/ 2o reglan/ 10o rękaw/2o reglan/ 50o przód. Przerobiłam 12 rzędów na prosto i zaczęłam dodawać oczka na reglan  w co drugim rzędzie. Przerobiłam 24 rzędy, odłożyłam rękawy na inną włóczkę. Pod pachami dodałam po 6 oczek i robię dalej. Jak będzie? mam nadzieję, że wyjdzie fajnie.




Reglanową część już mam za sobą i jestem na korpusie ale muszę czekać na następne instrukcje bo w planie jest regulowanie ogoniastego rzędami skróconymi a nie wiem, w którym momencie, więc czekam :)
Bo skoro zdecydowałam się na wspólne dzierganie, to chciałabym żeby był robiony w/g wskazówek Fiubździu http://fiubzdziuu.blogspot.com/2014/03/ogoniasty-cz2.html. Chociaż mamy wolną rękę to te rzędy skrócone mnie korcą, bo nimi można fajnie wyregulować sweterek a nigdy tego nie robiłam.
Rzędy skrócone, mam już opanowane ( uczyłam je się robić do makóweczki) więc nie powinnam mieć problemu.

Koralikowo zrobiły się nowe kulkowe zawieszki, kolczyki i bransoletka  ale to następnym razem :)

Do następnego razu :)
pa pa 
miłego weekendu



3 komentarze:

  1. Piękny róż...Pachnie wiosną. Dobrze Ci idzie. Ja kończę reglan, bo robię kilka rzeczy na raz. Za dużo...

    OdpowiedzUsuń
  2. To znaczy, że nie marnujesz czasu :) Jestem ciekawa co robisz, koniecznie pochwal się nowymi robótkami.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie wiem czy próbowałaś,a jeśli to nie sprawdź sobie włóczkę wełnianą https://alewloczka.pl/pl/c/Drops-Big-Merino/35 bo jak dla mnie nie ma sobie równych. Ja osobiście dużo na niej pracuje i jeszcze nigdy mnie nie zawiodła. No a tobie gratuluję prac.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Babojolowy zawrót głowy , Blogger