Poppy, makóweczka

Mam ją !

Udało mi się, w końcu wiem jak zrobić czapkę poppy. Podglądałam, podziwiałam  aż się zawzięłam i zrobiłam.
Cieszę się niesamowicie, bo z chęci jej zrobienia nauczyłam się rzędów skróconych. Raz już je kiedyś robiłam ale w miejscu owijania oczek wychodziły mi dziury, zniechęciłam się i nigdy więcej do nich nie wróciłam.
Czytając opis Poppy też odkładałam robienie aż w końcu się zawzięłam i jest.
Trzy razy prułam aż w końcu wyszła.
Podczas robótki okazało się jednak, że owjanie oczka i zawracanie to nie wszystko bo bardzo ważne jest jeszcze przerobienie tych zawiniętych oczek w następnych rzędach i tutaj tkwi tajemnica ładnego wyglądu rzędów skróconych. Po poszukiwaniach w necie pomocnym okazał się ten tutorial http://sposobynadziergawki.blogspot.com/2013/11/rzedy-skrocone-z-zawijaniem-oczek.html
dzięki niemu pojęłam o co w tym chodzi.
Jednak w tej czapce 10 i 5 oczko owijamy dwa razy i to 10 oczko niezbyt ładnie wygląda ale widać tak ma być.

A oto i ona :)






 Czapka nie  jest doskonała, bo muszę jeszcze ogarnąć redukowanie oczek po bokach przy tzw. ślimaczku żeby ładnie wyglądało ale i tak jestem zadowolona.
Nawet kwiatka zrobiłam :) na szydełku i tu o zgrozo nie myślałam, że sprawi mi on tyle kłopotu, no po prostu nie wiedziałam jak mam się za niego zabrać.


Czapka powstała dzięki łopatologicznemu opisowi  effci z bloga  http://odrecznie.blogspot.com/2010/12/weekendowy-urobek.html
Wdzięczna jestem, że chciało Jej się poświęcić na to swój czas.

Do następnego wpisu :)
pa pa


6 komentarzy:

  1. Ja ją też miałam w planach, ale zabrałam się za koraliki i.... klops, druty rdzewieją w koszyku :) Ale mam przeczucie, że jeszcze po nie sięgnę :) Twoja poppy jest śliczna, podziwiam tym bardziej, że wiem, że to wcale nie łatwy projekt!

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję Tobie baaardzo :) Też się cieszę, że już wiem jak ją zrobić.
    U mnie jak widzisz na odwrót, moje koraliki odpoczywają, chociaż tęsknię za nimi. Przy drutach nie muszę używać lupy :) oczy jakoś straciły swoją ostrość :(
    Ale Ty zostań przy koralikach, bo tworzysz same piękności :)

    OdpowiedzUsuń
  3. O, weszłam przez przypadek, bo właśnie szukałam schematu do tej czapki. Cieszę się, że nie poddała się Pani, bo to naprawdę trudny projekt. Widzę, że w końcu też muszę się wziąć za zrobienie tej cudownej czapeczki.
    Pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, dziękuję :) Ta czapka w trakcie robienia okazuje się być nietrudną robótką i bardzo fajną. Koniecznie podejmij wyzwanie a zobaczysz, że super się ją robi :)
      Pozdrowionka :)

      Usuń
  4. jak bym chciala pojac jak sie robi ta czapke,ale nie rozumiem na razie nic z tego opisu

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo mi się podoba efekt końcowy. Bardzo oryginalnie i gustownie, czekam na więcej takich projektów i może jakieś poradniki jak zacząć tworzyć takie czapki.
    Pozdrawiam serdecznie !

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Babojolowy zawrót głowy , Blogger