Świąteczna czapka.

       Witam się z Wami serdecznie w Nowym Roku 2018. 
Jestem bardzo ciekawa jak Wam minął okres świąteczno - noworoczny. U mnie spokojnie i tradycyjnie w rodzinnym gronie . 

Zastanawiam się też czy zrobiłyście, jak to na początek roku przystało noworoczne postanowienia ? Czy robicie to corocznie, tylko czasami, czy nie robicie wcale ? 
Ja robię sobie malutkie, prawie nic nieznaczące ale sumując je na koniec roku okazuje się, że trochę się tego nazbierało :)

I tak np. z pola dziewiarskiego, w 2017 roku :
  1. Nie zrobiłam ani jednego swetra. Obiecałam sobie, że nie zrobię i nie zrobiłam :) Wcale nie z lenistwa bo ten rok wcale nie był leniwy dziewiarsko. Po prostu nazbierało mi się ich trochę, wcale ich nie noszę a kasy na włóczki wydałam nie mało. Czekają na sprucie.
  2. Nauczę się robić skarpetki. Takie, które mnie satysfakcjonują i, których nie będę się wstydzić (czytaj robić ładną piętę ).
  3. Moje maskotki będą bardziej precyzyjne.
  4.  Chociaż raz w miesiącu będę nagrywać filmik i dodawać go na mój kanał na Youtube
  5.  Będę trzymała większy porządek we włóczkach, drutach, szydełkach itp. Udaje mi się. Tylko czasami, w szale twórczym mam wszystko porozkładane na pół salonu :) Na szczęście moje koty rozumieją i nie ruszają niczego. 
  6.  Będę choć czasami robiła próbki. Wcześniej nie robiłam tego wcale ale teraz wiem, że robiąc próbkę, przeliczając centymetry, oczka, rzędy ... jestem bardziej świadoma dzianiny, mniej pruję.
  7. Podszkolę się technicznie. Hura ! Jest coraz lepiej.
To kilka, z których jestem na prawdę dumna :) 

Cieszyłabym się gdybyście podzieliły się swoimi postanowieniami, może jakieś nowe, o którym nawet nie miałam pojęcia wpadnie w oko.

 A na koniec chwalę się  świąteczną czapką, zrobioną jak nazwa wskazuje w świąteczny czas. 
Z opisem i filmikiem a jakże :)



Do jej wykonania  potrzebujemy 2 motki włóczki Nako Spaghetti, druty w rozmiarze nr 7 i nr 8.

Ściągacz: 
na druty nr 7 nabrać 60 oczek i zamknąć w okrąg. 

Rz. 1-14 : 1 o.p., 1 o.l
Rz. 15-26 : 1 o.l, 1 o.p.

Zmienić druty na nr 8
Rz. 27: (12 o p., 1 o. l., dobrać 1 o. l, 1 o.p., 1 o.l., dobrać 1 o.l.) - x 4
Rz. 28: (12 o.p., 2 o.l., 1 o.p.- wkłuć się drutem o rząd niżej, 1 o.l.) - x 4
Rz. 29: (12 o.p., 2 o.l., 1 o.p., 2 o.l.) x 4
Rz. 30: ( 3 o.p. zdjąć na drut pomocniczy z tyłu robótki, kolejne 3 o. p. przerobić na prawo, 3 o z drutu pomocniczego przerobić na prawo, 3 o zdjąć na drut pomocniczy z przodu robótki, kolejne 3 o. przerobić na prawo, oczka z drutu pomocniczego przerobić na prawo, 2 o.l. 1 o.prawe- przerobione o rząd niżej, 2 o.l. x 4
Rz. 31: wykonać jak rząd 29
Rz. 32: wykonać jak rząd 28
Rz. 33: wykonać jak rząd 29
Rz. 34: wykonać jak rząd 28
Rz. 35: wykonać jak rząd 29
Rz. 36: wykonać jak rząd 30
Rz. 37-42 : powtarzać rzędy 31-36
Rz. 43-48: powtarzać rzędy 31-36
Rz. 49: (1 o. ściągnąć bez przerobienia na prawy drut, 1 o. przerobić na prawo i przełożyć nad nim ściągnięte oczko z prawego drutu, 2 o. p. przerobić razem na prawo, 1 o.p., 2 o.p. przerobić razem prawo, 1 o.p., 2 o.p. przerobić razem prawo, 2 o.p., 2 o.p. przerobić razem prawo, 2 o.l. przerobić razem na lewo, 1 o.p.,2 o.l. przerobić razem na lewo ) x 4
Rz. 50: (8 o.p., 1 o.l., 1 o.p. przerobione o rząd niżej, 1 o.l.) x 4
Rz. 51: (1 o. ściągnąć bez przerobienia na prawy drut, 1 o. przerobić na prawo i przełożyć nad nim ściągnięte oczko z prawego drutu, 2 o.p. przerobione razem na prawo, 2 o.p. przerobione razem na prawo, 2 o.p. przerobione razem na prawo, ściągnąć 2 oczka bez przerobienia na prawy drut wbijając się drutem od dołu, pod prawe oczko, 1 o.l. przerobić na lewo i przełożyć nad nim ściągnięte oczka) x 4
Rz. 52: ( 1 o. ściągnąć bez przerobienia na prawy drut, 1 o. przerobić na prawo i przełożyć nad nim ściągnięte oczko z prawego drutu, 2 o.p. razem na prawo, 2 o.p. razem na prawo, 1 o.p.) x 4
Rz. 53: ( 1 o. ściągnąć bez przerobienia na prawy drut, 1 o. przerobić na prawo i przełożyć nad nim ściągnięte oczko z prawego drutu, 1 o.p.) x 4 

Pozostałe 8 oczek zaciągnąć, zaszyć, przymocować pompon lub nie :)

Miłego noszenia :)

Gdybyś miała problem ze zrozumieniem opisu, to zerknij na filmik Czapka świąteczna Pokazuję tam krok po kroku jak taką czapkę zrobić.


  Pa pa   
Jola

27 komentarzy:

  1. ŁAdne, róż i szarosć idelanie ze sobą współgrają :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też mi się podoba taki zestaw kolorystyczny 😀

      Usuń
  2. Dzięki Tobie, Jolu, zrobię taką cudną czapkę. Tylko nie wiem gdzie takiego pomponika kupię:)).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ją kupiłam w miladruciarnia albo możesz zrobić w/g mojego tutoriala https://youtu.be/NIJ6q2l8ylk.

      Usuń
  3. moje ulubione zestawienie kolorystyczne :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam szarości z różami :) Piękna czapa, i całkiem niezłe postanowienia :) A jak w tym roku? Ja już drugi rok z rzędu postanowień nie robię i nie chcę robić pod wpływem pewnych tragicznych wydarzeń rodzinnych... nie chcę wywierać na sobie presji :) Ale i tak uwielbiam, jak inni to robią :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Czapka wygląda bardzo efektownie. Będzie pięknym dodatkiem do zimowej stylizacji.
    No jakie podsumowanie. Ho, ho, ho! Życzę powodzenia w dziewiarskich kreacjach.

    OdpowiedzUsuń
  6. Czapka śliczna. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Czapka jest śliczna! Pani Jolu bardzo dziękuję za to, że dzieli się Pani umiejętnościami i wiedzą. Dzięki Pani mogę uczyć się dziergania. Jest Pani bardzo miłą, życzliwą i bezinteresowną osobą co w dzisiejszych czasach jest rzadkością. Serdecznie dziękuję i pozdrawiam! Magda

    OdpowiedzUsuń
  8. Śliczna czapka i cudowne zdjęcie! Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciekawy wpis. Widać dużo pasji włożonej w pracę. Piękna aranżacja zdjęć!

    OdpowiedzUsuń
  10. Prześliczna czapka! Wygląda wręcz jak kupiona w sklepie. Oczywiście to komplement, widać, że masz talent i fach w ręku. Na pewno jest bardzo ciepła i mięciutka ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. bardzo podoba mi się twój blog,sporo w można znaleźć w nim inspiracji :) oby tak dalej

    OdpowiedzUsuń
  12. Wow, masz talent! Pozazdrościć. Ja czasem przerabiam swoje ubrania, ale nigdy nie zrobiłam niczego od a do z. To fajne uczucie nosić coś zrobionego przez siebie, czego na pewno nie ma nikt inny.

    OdpowiedzUsuń
  13. Jaka piękna czapka! Uwielbiam właśnie takie dziane z grubymi warkoczami. Na pewno będzie w niej ciepło, a do tego stylowo!

    OdpowiedzUsuń
  14. Jest przepiękna! Ja akurat mam to do siebie, że uwielbiam czapki :) Nawet na tegoroczne święta dostałam pod choinkę czapkę od Sterkowski która chodziła za mną już od dłuższego czasu.

    OdpowiedzUsuń
  15. Powiedzmy sobie szczerze, kto nie lubi chodzić zimą w takiej cieplutkiej czapce ? :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Pani Jolu, super tutorial :) Zrobiłam czapkę, ale okazało się, że moje druty 7 i 8 to numeracja brytyjska i niestety rozmiar wyszedł raczej dziecięcy.
    Przymierzam się do kolejnych czapek z Pani tutorialu, jaką średnicę mają Pani druty? Jaka to numeracja? amerykańska?
    Nie chciałabym popełnić podobnego błędu po raz kolejny :)

    Pozdrawiam, Milka

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo ciekawy arykuł. Pozdrawiam serdecznie autora.

    OdpowiedzUsuń
  18. W sumie nie miałam jeszcze okazji aby wykonać własnoręcznie czapkę więc jestem zdania, że po prostu nie umiem tego robić. Ostatnimi czasy jak przeglądałam internet to trafiłam na świetne kaszkiety męskie https://hatfactory.pl/30-kaszkiety więc moim zdaniem jest to bardzo fajna alternatywa dla innych nakryć głowy.

    OdpowiedzUsuń
  19. Świetny wpis. Jestem pod wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń
  20. Moim zdaniem czapki są na ogół bardzo fajne i ja jestem zdania, że nakrycia głowy są ogólnie świetnym dodatkiem. Nawet jak czytałem o kapeluszach kowbojskich https://panitorbalska.com/kapelusze-kowbojskie-jak-z-filmu-daj-sie-poniesc-fantazji/ to również one są nadal do kupienia.

    OdpowiedzUsuń
  21. Super artykuł. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  22. Bardzo ciekawie to zostało opisane. Będę tu zaglądać.

    OdpowiedzUsuń
  23. Super połączenie kolorów! Szarość i róż idealnie ze sobą współgrają. Rękodzieło zawsze inspiruje do działania - dzięki za podzielenie się opisem na wykonanie takiej czapki🌟

    OdpowiedzUsuń
  24. Fajnie, że dzielisz się z nami tak praktycznymi wskazówkami! Super jest stworzyć coś samodzielnie, dzięki za tutorial i inspirację!

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Babojolowy zawrót głowy , Blogger